Review - 2017

Review - 2017

2017 a fost un an extraordinar pentru partea cinematografica, a fost dupa parerea mea cel mai bun an din 2012 pana acum. Anul trecut am fost bombardati cu multe filme bune, cu filme remake care au fost in cea mai mare parte mai bune decat originalele, cu filme care continua multe serii sau cu filme care deschid un univers propriu. Am avut totodata si unul dintre cele mai proaste filme din istorie si care este cu siguranta cel mai prost film animat pana in prezent si cred ca deja stiti despre ce productie vorbesc.
   Trecand la topicul nostru; am incercat sa ma uit la cat mai multe filme produse anul trecut si asta este si motivul pentru care abia acum vorbim despre ele pentru ca au fost filme lansate chiar in zilele de sfarsit de an, iar variantele blu-ray au venit abia in aprilie 2018. Cu toate astea, nu am vazut toate filmele pe care mi le-am propus sa le vad, mai erau vreo 3-4 dar am spus ca e timpul pentru a discuta despre experienta cinematografica din 2017. Am vazut undeva la 28-29 de filme si am mai incercat sa vizionez altele 5 dar care au fost destul de naspa si nu s-a meritat efortul sau pur si simplu nu imi placea in ce directie merge filmul, prin urmare, am abandonat vizionarea lor. Sa nu va mirati daca multe filme din cele pe care le-ati vazut nu se afla pe aceasta lista caci imi este absolut imposibil ca eu, un singur adolescent care merge la liceu sa pot viziona toate filmele posibile intr-un an, sper ca sunteti constienti de asta. De asemenea, sunt filme cu valoare subiectiva si de care sunt constient ca le-am acordat mai mult de cat ar trebui, dar nu mai conteaza asta. Acestea fiind spuse:

✦TOP FILME 2017✦

O sa incepem cu mentiunea, iar apoi vom continua cu top 9 al meu

A Ghost Story

7.6

Am facut recenzie la acest film ( https://cinefilulonline.blogspot.ro/2018/02/a-ghost-story.html ) si am detaliat acolo cat mai multe despre acesta. Au fost filme care din punct de vedere tehnic au primit din partea mea note mai mari cum este Dunkirk sau Guardians of the Galaxy Vol. 2, dar mentiunea, spre deosebire de topul propriu zis nu contine un film cu o nota uriasa, ci un film care a avut impact si care merita neaparat vazut. A Ghost Story este senzational, chiar daca are multe greseli de incepatori, dar cu toate astea, este singura productie din anul asta care nu doar m-a sensibilizat, ci m-a facut sa-mi dea cateva lacrimi. Un film genial, un masterpiece.

9. Baby Driver

8.0

La acesta nu am facut recenzie si nici nu o sa fac, consider ca nu am prea multe de spus despre el, prin urmare, voi incerca sa rezum totul acum. Baby Driver urmareste viata plina de adrenalina a unui pustan al carui trecut l-a facut sa intre in lumea criminala, dar nu ca jefuitor de banci, violator sau mafiot, ci ca sofer de jafuri. Cam asta trebuie sa stiti despre acest film inainte de a va uita la el. De ce se afla un astfel de film intr-un top anual? Pentru ca este diferit. Nu este tipul Fast and Furious sau Need For Speed. Filmul asta are o latura poetica destul de accentuata, te poate sensibiliza cu usurinta si are niste piese de background exceptionale. Daca ar fii sa acord un premiu pentru coloana sonora, filmul asta l-ar merita pe de plin. Inca ceva ce reuseste sa ne ofere Baby Driver: intelegere a personajelor. Este printre putinele productii care acorda timp absolut tuturor personajelor care apar in film, si face asta intr-un mod genial pentru ca le dezvaluie putin din caracter si putin din trecutul lor intr-un timp foarte scurt, dar intr-un mod eficient. Afli exact ce ai nevoie, nu mai mult, nu mai putin. Prin urmare, o sa intelegi fiecare personaj si poti simpatiza cu fiecare, indiferent daca este rau sau bun. Felicitari Baby Driver!

8. Wonder Woman

8.1

Personal, filmul asta este unul dintre preferatele mele din acest an aflandu-se acolo sus langa IT despre care sper ca stiti deja ca este filmul meu preferat all-time. Inca ma gandesc daca sa fac recenzie la acest film sau nu, dar ca si in cazul de mai sus, voi incerca sa va explic cat mai multe aici.
   Wonder Woman este un film genul super-eroi, iar in prim plan o avem pe Diana Prince, o amazoana formidabila, fiica conducatoarei amazoanelor. Aceasta creste pe insula ei antrenandu-se si invatand din greu toata viata pana intr-un moment care va urma sa schimbe directia oricarei fiinte aflate in universul cinematic DC. Intr-o zi stand ea pe plaja vede cum prin scutul de aparare al insulei care le tinea departe de orice alta privire straina cade un avion. Protagonista noastra jucata de Gal Gadot ii sare in ajutor si ce sa vezi? In avion se afla un barbat. Da, ele sunt amazoane, sunt singure acolo pe insula, iar tipul este singurul barbat vazut vreodata de multe dintre ele. Tipul este urmarit de niste soldati, iar pe plaja incepe o mica batalie intre amazoane si soldatii respectivi. In momentele care urmeaza ne dam seama cu usurinta ca in afara scutului protectiv al Themyscirei are loc cea mai mare oroare care s-a abatut asupra omenirii, fiind vorba desigur de Primul Razboi Mondial. In clipa aceea, Diana Prince va lua o hotarare. Filmul acesta se afla in topul asta din doua mari motive. Primul este ca are cadre fantastice, are scene filmate intr-un mod deosebit, iar echipa de filmare a facut o treaba uimitoare. Are niste cadre absolut geniale.
Al doilea motiv si cel mai important este diversitatea filmului. Este un film care iti trezeste toate emotiile, nu va zic mai mult de atat. Aceasta trasatura m-a facut pe mine cel putin sa ma uit la Wonder Woman de 3 ori si sa nu ma plictisesc nici macar pentru o secunda.

7. Logan

8.2

Alta productie de genul super-eroi dar care de data aceasta nu prezinta super-eroi. Logan ni-l prezinta pe mult iubitul personaj Wolverine care ajunge la batranete. Nu ni-l mai arata in vremurile sale bune cand facea ravagii, ni-l arata pe el ca si om, ne arata viata lui de zi cu zi intr-un viitor in care mutantii au fost in mare parte stersi de pe fata pamantului. Ne ofera o poveste dramatica, uneori prea dramatica si o sa va explic de ce.
   Multi dintre voi ati spune ca Logan merita sa fie intre primele 3-4 filme, dar faceti asta pentru ca dati dovada de subiectivitate cum, recunosc, o sa dau si eu la IT. A fost un lucru pe care l-am urat la filmul asta, si anume, dramatizare exacerbata. Pe tot parcursul filmului am avut senzatia ca personajul principal imi ofera urmatoarele replici " Salut, sunt Logan, ma cunoasteti mai mult ca Wolverine, dar acum suntem in viitor si s-au schimbat multe si hai sa va arat ca de naspa este viata mea " Dupa 5 minute iar " Acum ca stiti cat de trist sunt eu hai sa mergem mai departe.... A, stati, am uitat sa va arat asta, uitati cat de nostalgic este asta " Dupa 10 minute " A, salut, v-am spus oare cum am ajuns eu in situatia asta? A da, v-am spus? Va mai spun inca o data".  Asta mi s-a parut ca s-a intamplat pe aproape tot parcursul filmului si nu este in regula. Trecand peste acest lucru, Logan este un film frumos, merita sa fie vazut, mai ales pentru final. Si ca sa clarific o mica cearta de pe internet. Logan este cel mai bun film de genul super-eroi din anul acesta, in schimb, cel mai bun super erou din anul acesta este Wonder Woman, pana la urma a avut 2 filme, cel mentionat mai sus si Justice League unde nu cred ca este un spoiler, a salvat lumea in ambele filme deci ar fii nedrept sa spunem ca Logan este totodata si cel mai tare super erou.

6. IT

8.2

Filmul asta pe mine m-a facut praf. Am facut recenzie deja ( https://cinefilulonline.blogspot.ro/2017/12/it-2017.html ) deci nu are rost sa vorbesc prea mult despre el ca oricum am scris tot ce poate fii scris despre acesta in recenzie. Sunt pe deplin constient ca sunt subiectiv cu privire la el si daca ar fii fost sa il iau la bani marunti si sa-l analizez mai mult tehnic i-as fii acordat o nota mai mica, undeva pe la 7.8 si desigur nu ar fii intrat in topul acesta, dar asta este, este filmul meu preferat. Daca sunteti fani ai genului horror va recomand cu caldura acest film.

5. Am intrat in top 5 si este un top destul de greu caci urmatoarele 4 filme au aceeasi nota, prin urmare, mi-a fost foarte greu sa le disting plasamentul in aceasta lista.

Wonder

8.4

O sa vorbesc putin despre acest film caci urmeaza o recenzie separata. Wonder a livrat tot ce trebuie sa livreze o capodopera, si anume, emotii. Va spun foarte pe scurt despre ce este vorba: integrarea in societate al unui copil cu probleme. Nu pot decat sa-l laud, este un film exceptional si un must to see.

4. The Shape of Water

8.4

Filmul care a castigat Oscarul pentru cea mai buna productie primeste doar locul 4 pe lista mea. Sa ne intelegem de acum, este un film genial si ca toate cele care au intrat si o sa urmeze sa intre in top 5 este o capodopera. Este un film diferit, destul de original, care a meritat sa fie nominalizat la Oscar, dar nu a meritat sa il si castige, dupa parerea mea, pe locul 1 se afla nu doar cel mai bun film din 2017, ci unul dintre cele mai bune filme vazute de mine vreodata.

Revenind la The Shape of  Water; suntem introdusi intr-o lume a anilor '62 - '65. Personajul nostru nu este nimic mai mult in acesta lume decat o femeie de serviciu la o statie de experimente guvernamentale. Urmeaza pe parcursul filmului sa fie derulat un nou proiect care este totodata si cel mai mare proiect sustinut de institutia respectiva, este vorba de cercetarea unui amfibian cu forma extrem de asemanatoare cu cea a unui om, iar fata noastra prinde sentimente pentru acea creatura, iar de aici nu mai are sens sa zic ceva. Filmul are la baza o idee extrem de copilaroasa si cliseica si plictisitoare. " Pai da' sus ai spus ca este original si aici spui ca este cliseic si clasic si plictisitor !!!!!!!! " Nu, nu am zis asta, am zis ca doar ideea este cliseica, dar producatorii transforma aceasta idee intr-un film exceptional si foarte original. La inceput chiar nu voiam sa ma uit la The Shape of Water din cauza povestii de baza a filmului, dar cand am vazut ca a fost castigator Oscar mi-am zis ca trebuie sa il vad neaparat si nu am regretat nimic. In final, The Shape of Water este un film excelent, briliant, dar nu este cel mai bun din 2017.

3. Get Out

8.4

Din nou voi vorbi putin caci am facut deja un review ( https://cinefilulonline.blogspot.ro/2018/03/get-out.html ). Aici nu pot decat sa imi continui ideea ca este cel mai original film vazut de mine vreodata si ca este cu usurinta cel mai bun film de groaza din 2017. Mai multe detalii puteti afla din reviewul filmului.

2. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

8.4

Este un film tip drama care urmareste incercarile unei mame de a afla identitatea ucigasului fiicei sale. De ce dintre toate aceste 4 filme cu aceeasi nota, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri este cel mai bun? Din cauza actorilor. Absolut toti actorii din acest film sunt remarcabili.    In film ne lovim de o poveste mult mai incalcita decat cea initiala folosita ca descriere. Nu am cuvinte rele de spus despre productia asta, lipseste intr-adevar ceva, ceva care impiedica filmul sa fie cel mai bun din anul asta dar nu pot sa-mi dau seama ce. Chiar am avut senzatia asta pe tot parcursul vizionarii. In final, filmul este unul dintre cele mai bune filme vazute de mine vreodata.

Si, pe primul loc se afla un film care nu a primit atentia necesara, a fost nominalizat la multe premii, dar a castigat putine. Insa nu poate nimeni in lumea asta sa conteste premiul Oscar primit pentru cel mai bun actor in rol principal.

1. Darkest Hour

8.6

O sa vina cu siguranta recenzie la acest film, dar, haideti sa discutam. Ne aflam in Al Doilea Razboi Mondial, iar filmul urmareste cu succes viata politica si nu numai a lui Winston Churchill, una dintre cele mai mari personalitati din timpul razboiului.

Filmul este briliant, are multe scene care dupa parerea mea o sa fie memorabile si mai presus de orice are cea mai buna prestatie a unui actor in rol principal dupa cea a lui Marlon Brando din The Godfather, dar asta este alta poveste. Gary Oldman, actorul care-l joaca pe Churchill este senzational si are toate aprecierile mele. Ma, filmul asta are tot ce trebuie. Coloana sonora buna, montaj excelent, o echipa de filmare minunata, o echipa de make-up si vestimentatie perfecta care merita dupa parerea mea si Oscar, actori minunati, in frunte cu Gary Oldman, o poveste istorica frumoasa care merita sa fie etalata intr-un film de succes ca si acesta, o atmosfera care iti ofera unica senzatie cum ca te-ai afla chiar acolo, in sala de congres langa Churchill, are absolut tot ce se afla in pachetul unui film de geniu. Joe Wright, producatorul a facut o treaba minunata si trebuie acreditat si el. Acesta este filmul anului 2017, logic ca va sfatuiesc sa il vedeti, va sfatuiesc sa vedeti toate filmele enuntate pana acum, dar acesta este magnific. Un film minunat.

Si ca un mic sfat, incercati sa va uitati la Dunkirk inainte de a va uita la Darkest Hour. Nu e neaparat, dar sa zicem ca este frumos daca te uiti la amandoua.

Asta nu este tot, nu va impacientati, mai avem putin.

Am doua premii de dat, de fapt trei si mai trebuie sa precizez inca o lista care este legata de seriale.

✦Cel mai bun film de animatie✦

2017 a fost un an mizerabil pentru filmele de animatie, cu toate astea, a existat unul care a avut o sclipire si poti sa-l incadrezi in top 10 animatii all-time

Coco

8.0

Este o animatie deosebita si frumoasa, cu muzica destul de buna, dar fiind sincer, ma asteptam ca si coloana sonora sa fie mult mai buna din moment ce este un film care vorbeste despre muzica.    In animatie ne este prezentat un baiat care doreste sa-si urmeze visul si sa ajunga un muzician cel putin la fel de renumit ca si idolul sau, dar, din pacate pentru el, acesta traieste intr-o familie care a renegat orice fel de activitate muzicala. Prin urmare, acesta pleaca intr-o mica calatorie, asta este tot ce trebuie sa stiti.

Acum umreaza un premiu special, un film special ( la propriu, doar oamenii cu nevoie speciale pot spune ca-l apreciaza ). Am promis ca nu voi vorbi prea mult despre el la recenzia unui film din seria Piratii din Caraibe, nu mai stiu exact in care dintre ele. Revenind; acestui film ii acord doua premii.

✦Nu este doar cel mai prost film de animatie din 2017, ci si cea mai proasta productie✦

The Emoji Movie

Este singura chestie ( nu il pot numi film ) de aici care nu primeste nota, nu are ce nota primi. Nu am putut sa ma uit la tot filmul, m-am uitat la 10 minute si imi doream sa mor, filmul asta e prost, e imbecil, e un film despre emojiuri, bai sunteti seriosi????? Cred ca e cel mai prost film pe care l-am vazut eu vreodata. Nu merita nici la trailer sa te uiti, credeti-ma, nu incercati nici sa-l cautati pe google pentru ca o sa va spargeti mouseul de cap cand vedeti cat de prost poate sa fie. Atat despre porcaria asta, nu merita atentia pe care i-am acordat-o deja.

Dar anul 2017 nu a venit doar cu filme emblematice, ci si cu seriale sau mai degraba cu sezoane noi din seriale vechi; prin urmare

✦Top 5 seriale✦

5. Vikings - sezonul 5

8.0

Vikings a inceput in forta anul trecut cu cateva episoade geniale, dar cu fiecare episod ratingul scade. Sezonul 5 a intrat inainte de 2018 sau chiar in timpul lui 2018 dar la scurt timp intr-o pauza destul de lunga, nu am mai auzit nimic despre sezon si unii devin totusi sceptici. Nu pot sa va povestesc despre sezonul 5 fara sa dau spoilere din sezoanele anterioare, deci vi-l voi prezenta intr-un mod extrem de scurt. Este un serial cu vikingi, are loc un conflict in cea mai influenta familie din nordul Europei, iar familia se dezbina in 2, mama, primul nascut de aceasta si fiul cel mare al fostului ei sot fac parte din partea familiei care inca este rezonabila si se apara, cautand oarecum oprire pentru acest conflict, iar cei doi frati mai mici ai legendarului viking Ragnar se afla de aceeasi parte care doreste se elimine domnia mamei lor vitrege. Fiecare parte are armata sa si deci, asta este sezonul 5 din Vikings.

4. 13 Reasons Why - sezonul 1

8.1

Este un serial mediocru, ofera show, are actori bunicei si e interesant. Singurul motiv pentru care este peste Vikings in aceasta lista este pentru ca, spre deosebire de Vikings, 13RW are nu doar o continuare, ci si un sfarsit de sezon, chiar daca sfarsitul mi s-a parut destul de vag si clasic. Acest serial ne ofera povestea trista din ultimii ani de viata ai unei fete care din anumite motive o sa comita suicid.

Nimeni nu se astepta la acest lucru, toata lumea este socata, iar intr-o zi, personajul principal, Clay Jensen, primeste 13 casete audio. Cand le porneste afla ca sunt inregistrate de catre Hannah, fata care s-a sinucis, iar fiecare caseta cuprinde un motiv pentru care ea a recurs la acest gest, fireste, in total fiind 13 motive. Clay isi da seama imediat ca daca a primit casetele, el va fii unul dintre motivele fetei. De aici incepe o tortura sufleteasca emotionala si afectiva a protagonistului nostru care nu are idee ce a facut, nu stie de ce s-ar afla pe acele casete si care este speriat sa afle adevarul. Ideea de origine este banala, dar producatorii, exact ca si in cazul filmului The Shape of Water au transformat aceasta idee intr-un serial de succes.

Am 2 dezamagiri pentru acest serial. In primul rand serialul nu este asa de dramatic pe cat ar trebui sa fie, acest lucru fiind inspirat de cativa actori care nu stiu sa livreze emotii prin ecran dar si de alti factori, iar in al doilea rand finalul este unul clasic si care te lasa putin in ceata gen " Si??? Asta e tot? Ce se intampla mai departe??? " Mai departe se intampla ca urmeaza sezonul 2 in care speram ca vom afla, cu toate astea, nu inchei in felul asta un sezon de serial, sau daca o faci, ai grija ca sezonul 2 sa apara imediat, la maxim 4-5 luni distanta.

3. Stranger Things - sezonul 2

8.2

Sezonul 2 nu se ridica la nivelul primului sezon, si asta se datoreaza in mare parte acelui personaj nou care apare chiar la inceputul primului episod, tot ce pot spune fara ca eu sa dau spoilere este ca nu are sens, adica aparitia ei in sezonul asta este inutila.

Este foarte greu sa spun despre ce este acest sezon 2 fara a va da spoilere. In general, e vorba despre un orasel ciudat din Sua anilor '80. Spun ca este ciudat pentru ca aici, in trecut ( in sezonul 1 ) a avut loc un incident izolat dar foarte ciudat si mai ales periculos, iar in acest sezon suntem urmariti de consecintele faptelor din trecut ca sa spun totul pe scurt. Dupa cum am spus, aparitia acelui personaj, stiti voi la cine ma refer daca ati vazut deja serialul, daca nu, o sa va explic, este inutila. La inceput apare un personaj nou care logic ca nu aparuse in sezonul 1, personajul asta ia legatura cu unul care a fost in primul sezon, au o mica aventura, sunt axate vreo 2 episoade pe aceasta aventura, iar la final nu iese nimic, adica, e ca si cum nu s-a intamplat nimic, pur si simplu au tras 2 episoade care nu aveau leagatura cu ce se intampla intre timp in oraselul nostru. Stiu ca personajul asta va iesi pe scena in sezonul 3, dar nu poti sa il lasi abandonat in felul asta pana incepe sezonul 3 timp de un an sau chiar doi, cine stie cand apare.

2. Game of Thrones - sezonul 7

9.0

Multi v-ati fii asteptat ca si GOT sa ocupe primul loc, va inteleg, dar am pregatit ceva mult mai bun. Aici chiar nu am cum sa va povestesc ceva din sezonul 7 fara sa fii vazut toate sezoanele anterioare, deci, o sa povestesc de fapt ce inseamna GOT, o sa va povestesc story line-ul in ansamblu al intregului serial. Este o lume fictiva care este impartita in doua mari continente ( stiu ca exista 3, dar deocamdata doar despre astea 2 se vorbeste ) si anume Westeros si Essos. Westeros este continentul care reprezinta premiul suprem. In trecut, familia regala care conducea peste intreg teritoriul si care avea ultimul cuvant asupra oricarei situatii disputate intre celelalte case regale era familia Targaryen, o familie nobila dar si crunta. Aceasta a dominat cele 7 regate din Westeros timp de multe secole, insa, ultimul rege din casa Targaryen s-a dovedit a fii nebun, iar printr-o revolta, toti cei legati de acest nume au sfarsit, iar tronul i-a fost revenit casei Baratheon. Ce nu stie nimeni din Westeros este ca exista 2 supravietitori ai familiei Targaryen care au fost ascunsi si crescuti pe taramurile Essosului. Incepe deci un puternic si dramatic joc politic si militar pentru tronul de fier al Westerosului, iar cei implicati in acest joc nu ezita niciun moment si vor incerca sa se aseze pe acest tron prin orice fel de mijloace. Mai multe nu pot sa spun.

Sezonul 7 este unul dintre preferatele mele si a creat o gramada de controverse si discutii pe internet, nu pot decat sa laud la maximum acest sezon. Minunat

1. Riverdale - sezonul 1

9.4

Riverdale are in prezent 2 sezoane, deci de ce discutam doar despre primul? Pentru ca primul sezon face parte in totalitate din anul 2017, al doilea sezon are 9 episoade anul trecut, iar celelalte 13 au aparut sau urmeaza sa apara in 2018, prin urmare, las sezonul 2 pentru anul viitor ( bine, mai e alt motiv pentru care las sezonul 2 pentru alta data... )
In acest prim sezon asistam la elucidarea misterului mortii subite a unui baiat de liceu. Cativa elevi care abia daca se cunosteau incep sa elucideze pas cu pas enigma asa zisului linistit orasel. Pare ceva foarte cliseic, atunci de ce are nota asta asa de mareeee???? Pentru ca fir-as al Dracului cat de bun este sezonul asta ( spre deosebire de sezonul 2 ..... ). Am vazut serialul asta intr-un timp record de 24 de ore. Atat de bun a fost, am mancat, dormit si devorat episoadele primului sezon.
       Nu puteam sa las nimic pentru a doua zi pentru ca absolut fiecare final de episod era exploziv si era extrem de misterios sau ridica un semn de intrebare urias, iar tu nu aveai cum sa stai mai mult de 20 de minute fara sa afli raspunsul. Gen, ruleaza episodul, este foarte bun, foarte fain si zici : " Dupa asta ma bag la somn " si fix atunci apare o scena de genul SPOILER !!! -----" Baieti, mai stiti ca se vorbea ca Jason s-a innecat? Ei bine, am aflat ca a fost de fapt impuscat " ----- !!!
 Sezonul 1 din Riverdale este sublim si vi-l recomand tuturor, indiferent de varsta sau gen pentru ca multi au spus ca serialul asta este pentru fete de 16 ani, dar nu e asa, este genial. Cat despre al doilea sezon, nu pot sa va zic decat ca pana in momentul de fata i-as acorda nota 7 cu cea mai mare indulgenta.

Aceasta a fost lista mea cu top 5 seriale. Vi le recomand pe toate si desigur, in cazul in care exista mai multe sezoane este neaparat sa le vedeti si pe cele anterioare.

Nu uitati ca topurile mele au fost unele destul de subiective, a fost parerea mea cea mai sincera si cum am precizat mai sus, nu va alarmati daca nu am vorbit despre un anumit serial sau film pentru ca imi este imposibil sa vad toate productiile dintr-un anumit an. Daca vreau sa termin cu tot ce a insemnat 2017 in materie de filme, seriale, anime, cartoons, as termina cam pe la sfarsitul anului 2019.

Ce parere aveti despre modul in care vad eu lucrurile? Va astept si pe voi sa va spuneti punctul de vedere si mai ales, sa va faceti propria lista in sectiunea de comentarii. Enjoy!!